2018’de İzlenmesi Gereken 6 Dijital Pazarlama Trendi
Yazan: Ezgi Koçer Kategori: Sektör
ROI ve sonuç odaklı talep yaratma ajansı No Joke Marketing‘in CEO’su, Guerrilla Marketing eski CMO’su ve çok satan yazar Micheal Tasner, 2018’de takip edilmesi gereken 6 dijital pazarlama trendini ve bunların stratejilere nasıl uyarlanabileceğini Forbes için listelemiş.
İçeriğin Türkiye pazarına uygun şekilde uyarlanmış bir çevirisini sizler için hazırladık.
1. ‘Mobilfication’
“Mobilifikasyon” olarak Türkçeleştirilmesi mümkün olan Mobilfication, firmaların mobil varlıklarına ağırlık vermesine temeline dayanıyor.
Mobilin önemini yıllardır artan şekilde duysak da hala konu üzerine harekete geçmeyen işletmeler var. Halbuki bugünlerde bir yerde sıraya girer ve sıradaki diğer insanların ne ile meşgul olduğuna dikkat ederseniz ne göreceğiniz ortada; yüzlerini mobil cihazlarına gömmüş bir kalabalık…
Mobil, önümüzdeki yıllarda da pazarlamacıların birincil önceliği olmayı sürdürecek. Firmalar; müşterileriyle etkileşimlerini güçlendirebilmek ve ticari beklentilerine ulaşabilmek için sağlam bir mobil strateji geliştirip bunu uygulamak zorunda. Bu, websitenizi güncellemek anlamına da gelebilir, sektörünüze bağlı olarak müşterilerinize düzenli mesajlar göndermek de… Burada dikkat edilmesi gereken nokta; örneğin bir restoran rahatlıkla haftada bir mesaj gönderecek içeriği üretebilecekken bir doktor muayenesinden bunu beklemek zor olacaktır.
Benim önerim; biri esprili bir metin, diğeri bir eylem çağrısı (“call-to-action”) içeren tanıtıcı bir metin olarak ayda iki mesaj ile başlamanız. Bu ilk adımdan sonra kitlenizin ne tip içeriklere hangi yoğunlukta cevap verdiğini kısa sürede ölçebilirsiniz.
2. Medya Özellikleri
Hangi sektörde faaliyet gösteriyor olursanız olun, kendizi bir medya şirketi olarak görüp değerlendirmenizin işletmenize faydası olacaktır.
Dünyada neler olup bittiğine dair bilgilerinizin çoğunu nereden alıyorsunuz? Gelişmeleri ister online kaynaklardan, ister basılı kopyalardan okuyor olun; haberler günün, haftanın ve ayın sohbet konularını belirlemekte hala öncelik sahibi.
Bu da kaliteli içeriklerle kitlenizin önüne geçmeyi, onlarla iletişiminizi kontrol etmenin en iyi yolu kılıyor.
Amacı tamamen müşterilerinize faydalı ve özgün içerikler üretmek olan bir medya platformu başlatın. Bu bir podcast serisi, üzerine düşünülmüş ve iyi yazılmış makaleler içeren bir blog veya düzenli olarak canlı yayınlayacağınız videolar olabilir.
Unutmayın; en iyi -ve en fazla- içeriği üreten işletme rekabette öne geçecektir.
3. Chatbots
Konuya aşina değilseniz chatbot’ları müşterilerinizin soru ve yorumlarını yanıtlayacak bir bilgisayar aracı olarak düşünebilirsiniz.
Bu akıllı araçların son zamanlarda bu kadar revaçta olmasının iyi bir sebebi var; zira chatbot’ları müşteri hizmetleri, etkileşim, genel sorular ve hatta ticari anlaşmalar için kullanabilmek mümkün. İşin en güzel yanı ise karşınızda doğru şekilde kurulmuş bir bot olduğunda konuştuğunuzun gerçek bir kişi mi yoksa bir bot mu olduğu ayrımına varmanın imkansıza yakın olması.
Potansiyel müşterilerinizle etkileşim kurmak için web sitenizde veya Facebook sayfanızda kendi chatbot’unuzu başlatın. Karşınızdakini sohbete katılmaya teşvik etmek için eğlenceli veya dikkat uyandıran bir giriş yapmaya özen gösterin.
Veriler, merakı cezbedilmiş bir kitlede sohbet penceresinin açılma oranlarının %80’i geçtiğini gösteriyor. Yani chatboot üzerinden 1000 mesaj gönderirseniz, bunların en az 800’ünün açılma ihtimali oldukça yüksek; ki bu da örneğin e-mail açılma oranlarının kat kat üstünde bir oran olarak bu eşsiz kanalın önemini kanıtlıyor.
4. Değerlendirmeler
SEO’dan sağlanan organik trafik, birçok işletme için web trafiğinin en iyi kaynaklarından biri olmayı sürdürüyor.
Arama motoru sıralamalarında pek çok unsur olsa da hakkınızdaki değerlendirmelerin sayısı ve niteliği kilit faktörlerden. Google; Google, Facebook, Yelp gibi çok sayıda farklı platformdaki tüm değerlendirme ve puanlamalarınızı inceliyor. Böylelikle örneğin yalnızca tek kişi tarafından, üstelik de bir yıldız ile değerlendirilmiş bir işletmeye arama sonuçlarında kazara öncelik verilmemesi sağlanıyor.
Değerlendirmeleriniz, arama motorlarındaki sıralamanızın yanısıra satışlarınız için de büyük öneme sahip. Araştırmalar(1) 50 yaşın altındaki yetişkinlerin yarısının yeni bir ürün satın almadan önce online incelemeleri düzenli olarak kontrol ettiğini gösteriyor. Online araştırmalarında karşılaşacakları önemli miktarda olumlu yorumun, bu muhtemel müşterilerin kararlarını da olumlu etkileyeceği şüphesiz.
İşletmenize -umuyoruz ki olumlu- değerlendirmeler kazandıracak güçlü bir strateji geliştirin. Fakat bunu yaparken etik sebepler ve pek çok platformun kullanıcılarını korumaya yönelik kuralları gereği müşterilerinizden sizi değerlendirmelerini isterken maddi karşılığı olan teşvikler sunmamaya özen gösterin.
5. Video
Bu yıl Facebook live videolarında ve internet televizyonculuğunda bir artış gözlemlemeye hazır olun.
Tüketiciler üzerinde yapılan pek çok anket, videoların metne tercih edildiğini gösteriyor.
Dahası; video ile kendinizi daha kısa sürede daha etkili ifade edebilir, hikayenizi daha ikna edici hale getirebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz. Örneğin bir araştırmaya göre(2) açılış veya satış sayfanızdaki bir video, alacağınız geri dönüşleri %80’e kadar artırmaya yardımcı olabilir.
Nereden başlayacağınızdan emin değilseniz ayda dört video taahhüdüyle işe koyulun. Platform tercihiniz Facebook Live, Youtube veya kendi web siteniz olabilir. İlk etapta en önemli olan mevcut ve potansiyel müşterileriniz için kaliteli video içeriği üretme alışkanlığı kazanmanız.
6. Doğrudan Eyleme Karşı Markalaşma
Kendi hikayenizi anlatmak ve insanlara ne yapacaklarını söylemek arasında fark vardır.
Aşağıdaki örnek ile bu ayrımı daha iyi kavramak mümkün;
Amerikalı bir dernek olan Educators Credit Union, yıl boyunca marka değerlerini topluma yansıtmalarını sağlarken üyelerine de değer katan çok sayıda etkinlik organize ediyor. Bu etkinliklerin arasında yılda birkaç kez düzenlenen ve üyelerin kredi kağıtlarının bedelsizce parçalandığı ‘shred day’ler de var. Dernek ekibi gün boyunca orada bulunarak üyelere yardım ediyor ve bunu eğlenceli, topluluk temelli bir gün haline getiriyor. Bu etkinliklerde süslü eylem çağrıları (“call-to-action”) yok; bunun yerine topluluktaki isimlerini korumayı ve hikayelerini anlatmaya devam etmeyi tercih ediyorlar.
Tüm dikkatinizi daha fazla eylem üzerine odaklamayı bırakın ve önce müşterilerinize veya topluluğunuza değer kattığınızdan, hikayenizi doğru şekilde anlattığınızdan ve işletmenizi mümkün olan en iyi şekilde tasvir ettiğinizden emin olun.
Başarılı markalaşma uygulamalarıyla alınan sonuçların en az eylem çağrıları kadar etkili olduğunu göreceksiniz…
2018 yılında öne çıkması öngörülen dijital pazarlama trendleri kısaca bu şekilde. Size ve işletmenize en uygun olanı seçip uygulamaya koymak için hemen harekete geçin!
Kaynak içerik: https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2018/01/30/six-digital-marketing-trends-to-watch-in-2018/#699857fc47e8
———
(1) http://www.pewinternet.org/2016/12/19/online-reviews/
(2) https://unbounce.com/landing-page-articles/the-benefits-of-using-video-on-landing-pages